Завод “Червоний екскаватор”

Завод «Червоний екскаватор» (колишні назви: АТ Фільверта і Дедіни, завод «Червоний орач») — один із найстаріших машинобудівних заводів Києва, заснований у 1898 році. Після розвалу СРСР було перейменовано на ЗАТ «АТЕК» і через розкрадання було збанкрутовано – тепер залишки заводу незаконно знищуються.

У 1898 році неподалік заводу чавунного лиття фірми «Неедли і Унгерман» було засновано невелике підприємство з виробництва сівалок. Робочі підприємства брали участь у революційній діяльності та після Жовтневої революції активно підтримали Радянську владу. У 1918 році обидва підприємства були націоналізовані та об’єднані в завод «Червоний орач», який почав випускати сільськогосподарські машини. У 1934 році на заводі був виготовлений багатоковшовий кар’єрний екскаватор МК-1, потім МК-2. У 1935 році завод був перейменований на «Червоний екскаватор». Після початку Великої Вітчизняної війни у зв’язку з наближенням до міста лінії фронту завод був евакуйований до Західного Сибіру, восени 1943 року почалося відновлення підприємства. Протягом 1944–1953 років на відновленні заводу працювали ув’язнені.

У 1943 – 1955 роках завод випускав багатоковшеві екскаватори, бетонозмішувачі, навантажувачі, трейлери та іншу техніку. У першій половині 1950-х років завод «Червоний екскаватор» розпочав виробництво дренажних екскаваторів ЕТ-141, які використовувалися для викопування траншей під прокладання гончарних труб під заданим кутом. У 1955 році випустив перший в СРСР гідравлічний екскаватор і надалі був переорієнтований на їхнє виробництво. 1957 року завод «Червоний екскаватор» почав освоювати виробництво ЕТН-122 — першої в СРСР траншейної машини, базою для якої став колісний трактор «Білорусь». Модель оснащувалась плужковими робочими органами, що дозволяло відвалювати з траншеї виритий ґрунт. У 1980-х роках основною продукцією заводу були гідравлічні екскаватори з ковшем ємністю 0,25 м³, 0,5 м³ та 0,65 м³.

Де знаходиться завод “Червоний екскаватор”?

проспект Правди, 83