Дитяча залізниця у Сирецькому парку

Дитяча залізниця (офіційна назва: мала Південно-Західна залізниця) була відкрита в серпні 1953 року в Сирецькому парку, який тоді ще був пустирем поряд з Бабиним Яром. Будувалася вона зусиллями залізничників Південно-Західної залізниці та комсомольців. Перший поїзд дитячою залізницею провів машиніст Петро Кривоніс, який на той час був начальником Південно-Західної залізниці.

На момент відкриття дитяча залізниця мала паровоз Гр-336 (виробництва Німеччини), а також 5 дерев’яних вагонів. Трохи пізніше сюди було доставлено тепловози ТУ1-001 та ТУ2-021. Дорога була петлю, була одна тупикова станція – “Комсомольська”, ще одна станція на кільці – “Піонерська і ще одна станція “Технічна”, яка в ті часи призначалася лише для відстою рухомого складу. Також на дитячій залізниці був побудований великий віадук (міст) через яр, висота якого 20 метрів, а довжина – 100 метрів.

У 1960-х роках почалася забудова території навколо дитячої залізниці. У зв’язку з цим станцію “Комсомольська” закрили, а саму дорогу – закільцювали. Усередині кільця знаходиться перемичка, яка зараз не використовується через те, що сильно заросла деревами. Трохи північніше за колишню станцію “Комсомольська”, біля місця примикання перемички до великого кола, збудували станцію “Яблунька”. Пізніше почалося переоснащення дороги — вона отримала 8 вагонів Pafawag і 4 вагони ПВ51, з яких сформували 3 поїзди. А наприкінці 80-х років дорога отримала два тепловози ТУ7 — №3192 та №3197.

Після 90-х років для дороги настали важкі часи, але зусиллями начальника дороги і інструкторів її вдалося відстояти. Проте, всі вагони ПВ51 та 4 вагони “Pafawag” були списані. Також було викуплено та вивезено паровоз, а тепловоз ТУ1 став на прикол. У 1999 році на станції “Піонерська” сталася пожежа — станційна будівля була повністю знищена (згодом на її місці було збудовано заклад громадського харчування, а сама платформа зараз не використовується), також був порізаний у металобрухт та тепловоз ТУ1. Після 2000 року тепловоз ТУ2 став на прикол.

До 2001 року дорогу було реконструйовано — відремонтовано всі станції, станцію “Технічну” було перейменовано на “Вишеньку” і тепер стало головною станцією. Обидва тепловоза ТУ7 були упорядковані, також було відремнотовано 3 вагони “Pafawag”, але на четвертий не вистачило коштів, і згодом його було вивезено. На станції “Вишенька” було збудовано навчальний корпус з 2 класами та комп’ютерним кабінетом. Тоді ж розпочалося й будівництво депо, яке затягнулося до 2005 року. У 2005 році з дороги було вивезено тепловоз ТУ2, зате повернуто паровоз Гр-336, який тепер водить поїзди на відкритті дороги і у свята. Тепер весь рухомий склад відстоюється на огородженому майданчику.

Дорога оснащена напівавтоматичним блокуванням, є поїзний, станційний та локомотивний радіозв’язок. У 2017 році було капітально відремонтовано всі шляхи та переїзди, включаючи віадук. Всього на дорозі 13 світлофорів, у тому числі 2 прохідні. Біля станції “Вишенька” є переїзд, що не охороняється. В даний час дорога працює з травня до кінця серпня, всього в гуртках “Юний залізничник” займається понад 500 дітей.

Де знаходиться київська дитяча залізниця?

вулиця Тимофія Шамрила, 4
(044) 458-48-34
режим роботи – тільки в теплу пору року та по визначених днях