Завод «Буддормаш»

Завод «Стройдормаш» імені 50-річчя Радянської України було засновано у 1932 році за рішенням київського окружного військово-будівельного управління та за радянських часів перебував у віданні міністерства будівельного, дорожнього та комунального машинобудування СРСР. У 1960-ті роки на базі гусеничного артилерійського тягача АТ-Т заводом було освоєно випуск путепрокладача БАТ-М. Після технічного переозброєння у 1967 році завод став одним із провідних підприємств транспортного машинобудування СРСР, і до початку 1980-х років спеціалізувався на виробництві будівельно-дорожніх машин та інженерної техніки. Також для збройних сил СРСР завод випускав полкові землерийні машини ПЗМ-2 і ПЗМ-3. На початку 1980-х років «Буддормаш» був включений до галузевого навчально-науково-виробничого об’єднання при київському політехнічному університеті. У складі заводу було створено ОКБ «Буддормаш», яке виконувало проектно-конструкторські роботи з розробки інженерно-будівельної техніки.

Після проголошення незалежності України, завод було передано у відання міністерства машинобудування, військово-промислового комплексу та конверсії України, у зв’язку зі скороченням внутрішнього попиту на продукцію підприємства та відсутністю державного військового замовлення розпочалося перепрофілювання підприємства з метою розширення продукції, що випускається. 1994 року завод було перетворено на ВАТ «Київський завод інженерних машин». У 1996 році ВАТ було повернуто назву «Буддормаш». Надалі ВАТ «Буддормаш» стало українським торговим представником для низки підприємств транспортного машинобудування (для цієї мети, у складі компанії було створено торговий дім «Буддормаш»). У серпні 1997 року завод та ОКБ заводу були включені до переліку підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки України. У квітні 1998 року відповідно до постанови Кабінету міністрів України завод було передано до відання міністерства промислової політики України.

Але у серпні 2000 року завод був виключений із переліку підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки України (хоча ОКБ заводу залишалося у переліку до 4 березня 2015 року). Навесні 2005 року виробничі потужності підприємства були задіяні не повністю, частина заводської території здавалася в оренду. З метою скорочення енергоспоживання, на підприємстві було запроваджено програму енергозбереження. У результаті на початку 2007 року завод зумів збільшити обсяги виробництва. У грудні 2007 року відповідно до рішення київської міської ради частину виробничих приміщень заводу та 0,58 га заводської території було передано в оренду для перетворення на офісно-складські приміщення.

Станом на початок 2008 року завод мав можливість випускати:
– продукцію військового призначення (стрілові спеціальні крани типу КСС, путепрокладач БАТ-2, танкове бульдозерне обладнання ТБС-86, траншейно-котловані землерийні машини ПЗМ-3),
– Продукцію цивільного призначення.
У 2009-2011 роках завод брав участь у виконанні контракту на виготовлення комплектуючих до бронетранспортерів БТР-4, побудованих для збройних сил Іраку. 12 листопада 2014 року в орендованому складському ангарі заводу розпочалася пожежа, що охопила площу близько 2000 квадратних метрів. Загиблих і постраждалих не було, проте шестигодинна пожежа знищила виробниче обладнання, що знаходилося тут, і пошкодив несучі конструкції будівлі. До весни 2016 року виробничі потужності підприємства були практично втрачені, більшість цехів порожня або перебуває в аварійному стані, частина заводської території здається в оренду. Будівлю заводоуправління здається в оренду телеканалу 112 Україна.

Де знаходився завод «Буддормаш»?

вулиця Дегтярівська, 21