Станція Дарниця виникла 1899 року у зв’язку із будівництвом залізниці Київ — Полтава. Одночасно з появою станції на місці вулиці Лісової (зараз вулиця Гродненська) почали селитись працівники-залізничники. З іншого боку залізничних колій виникло дачне селище, назване Новою Дарницею.
Будівлю вокзалу станції було зруйновано під час Великої Вітчизняної війни, на його місці в 1945 році за проектом архітектора Петра Красицького (також був співавтором проекту будівлі Верховної Ради України та займався оформленням станції метро “Дніпро”) було збудовано тимчасовий вокзал, а в 1953 році його ж проекту було споруджено будівлю вокзалу, що проіснувало до свого знесення у 2003 році.
Тоді планувалося, що в майбутньому до складу комплексу увійдуть головний вокзал для пасажирів далекого прямування, місткістю 2700 пасажирів, вокзал для пасажирів приміського сполучення на 1600 осіб, центральний та транзитний підземні тунелі з виходами на платформу. Будівля вокзалу мала бути висотою в 6 поверхів (сьомий — технічний), а під вокзалом була б станція метро Сирецько-Печерської лінії. Добова пропускна спроможність вокзалу розрахована на 14600 осіб, загальна площа будівлі – майже 71000 квадратних метрів, а комерційна – понад 24700 квадратних метрів. Орієнтовна кошторисна вартість будівництва становила 1,7 мільярда гривень.
На жаль будівництво вокзалу (як і Дарницького залізнично-автомобільного мосту – у народі “міст Кірпи”, який в результаті добудували після тривалої перерви), після смерті в 2004 році тодішнього гендиректора «Укрзалізниці» та міністра транспорту та зв’язку Георгія Кірпи, стало сповільнюватися і через кілька років об’єкт повністю закинули, навіть не заморозивши вже практично завершену будівлю (залишалося фактично накрити її дахом). Станом на 2018 рік з недобудованого Дарницького вокзалу зняли всі будівельні крани, спорудження через відсутність її консервації стало непридатним і швидше за все підлягає знесенню.
У 2015 році «Укрзалізниця» хотіла добудувати будівлю та розмістити там свій головний офіс, торговий центр та готель. Було замовлено експертизу недобудованого вокзалу, але після цього жодних новин від перевізника більше не було.