Північний міст

Перед створенням житлового масиву Вигурівщина-Троєщина на лівому березі Києва було ухвалено рішення пов’язати його із правобережжям окремим мостом. 1968 року Георгій Фукс (також спроектував міст метро, Південний міст, Подільський мостовий перехід) розпочав роботу над створенням проекту Північного мосту. Менш ніж за 3 роки був розроблений проект мосту, в якому був найдовший на той час проліт завдовжки 300 метрів. Така велика довжина прольоту була обумовлена близькістю Петровського залізничного мосту і, як наслідок, необхідністю створити потрібний кут підходу фарватера до нього, щоб уникнути навалу та зіткнення плавальних засобів на опори майбутнього мосту.

У процес будівництва виникали різні проблеми і однією з них було те, що вітчизняні канати не підходили для утворення вант через слабку пружність. Зрештою знайшли рішення – канат формувався з паралельних дротів діаметром 5 міліметрів – по 91 дроті в канаті. Робили їх у Києві, але досить далеко від місця будівництва та доставка канатів доставляла багато проблем: канати, довжиною понад 200 метрів, намотували на барабан величезних розмірів, вантажили на тягач та у супроводі кількох автомобілів ДАІ везли містом 15 кілометрів. Щоб зрозуміти суть проблеми, досить сказати, що барабан із канатом своєю шириною займав майже 3 смуги автодороги. Після кількох таких доставок від них відмовилися та організували виробництво канатів біля мосту, звідки їх підвозили до місця монтажу на спеціальних візках.

До здачі мосту в експлуатацію залишався рік, коли у керівництва Києва з’явилася ідея прикрасити верхівку пілона човником із засновниками Києва. Звичайно ж усі кияни, та й не тільки вони, знають цю скульптуру – вона в результаті була встановлена на Дніпровській набережній у Наводницькому парку. А все тому, що пілон на той час уже був готовий на 100% і ніхто не розраховував на таке значне додаткове навантаження. У цей же час було затверджено герб Києва: на геральдичному щиті було зображено срібну цибулю, що символізує Київську Русь, гілочка квітучого каштана, як емблема нинішнього Києва та золота зірка міста-героя. До відкриття Північного мосту залишався місяць, коли було замовлено виготовлення герба з кутої червоної міді для встановлення його на пілоні. Висота герба становить близько 6 метрів і добре видно знизу. Як не дивно, мідь спеціально окислили, щоб вона не блищала, а згодом вона ще більше потемніла і практично візуально злилася з бетоном пілона.

Де розташований Північний міст?