Подільський мостовий перехід

Є комбінованим мостовим переходом, який уже кілька десятків років будується через річку Дніпро і рукав Десенка, двоярусну споруду, що складається з трьох мостів і естакад, що їх з’єднують. На верхньому ярусі знаходиться 6 смуг для руху автомобільного транспорту (по 3 смуги в обидві сторони; проектна інтенсивність руху автомобільного транспорту до 60 000 автомобілів на добу), на нижньому – Подільсько-Вігурівська лінія метрополітену (метро на Троєщину) з трьома станціями, розташованими на естакадах: «Суднобудівна», «Труханів острів» та «Затока Десенка». Трасу Подільського мостового переходу було позначено на всіх генеральних планах розвитку Києва з кінця 1980-х років. Головний інженер проекту — Георгій Борисович Фукс (за його проектом у Києві було збудовано міст метро, Південний та Північний (Московський) мости), який, на жаль, до завершення будівельних робіт не дожив і помер у 2008 році.

Згідно з проектом, міст має з’єднати Поділ із лівобережними районами Воскресенка та Райдужний масив, але найголовніше – міст має “дати зелене світло” пуску метро на Троєщину. Загальна протяжність мостового переходу – близько 7,5 км. Естакада мостового переходу починається від Набережно-Хрещатицької вулиці на Подолі та перетинає Рибальський півострів, Труханів острів, проходить через Русанівські сади і виходить на лівобережну частину Києва. У складі естакади три мости через Гавань, арочний між Рибальським півостровом та Трухановим островом, а також мости через Десенку (між Трухановим островом та лівим берегом Дніпра) та озеро Райдужне. Техніко-економічне обґрунтування будівництва мостового переходу на Троєщину почали розробляти ще 1987—1989 років. Проект було погоджено мостобудівною радою у липні 1990 року та затверджено київською міськрадою у квітні 1993 року. Роботи зі спорудження мосту розпочато у 1993 році, проте у зв’язку з відсутністю фінансування будівництво через кілька років було припинено. У грудні 2003 року роботи було відновлено.

Закінчення будівництва планувалося на 2008 рік, але через погану економічну ситуацію в країні фінансування було відновлено лише у травні 2010 року. Відповідно до оновленого графіка, закінчення першої черги (здавання автомобільних мостів та естакад до набережної лівого берега з організацією руху до проспекту Шухевича, яка б дозволила розвантажити Північний міст) було перенесено на 2013 рік. Але наприкінці 2013 року міст ще був далеким від готовності. У 2014 році було піднято та змонтовано центральні прольоти арок мосту через Дніпро. У серпні 2017 року терміном здачі автомобільної частини Подільського мостового переходу встановили 2021 рік, а після цього розпочнуть реалізацію проекту метро на Троєщину.

Де знаходиться Подільський мостовий перехід?